Oj oj oj...

vad länge sen det var jag skrev här...jag har haft så fullt upp,och ingen ork eller lust att skriva här...MEN nu så!

Alexandra planerade son stora fest, och jag fick vara med och hjälpa henne. Det är jag så oerhört stolt över. Vi bakade 18 pajer en lördag och det var riktigt mysigt...att bara få vara vi!
Sen gick hennes fest av stapeln, hon hade en maskerad i 80-tals sporttema...Hon var Susanne Lanefeldt och hennes sambo var Gunde Svan. Det var en riktigt trevlig fest och så skoj att träffa alla hennes kompisar igen.

På lördan efter var det dax för ambulansfärd till sjukhuset...Victoria, Petronella, Wincent och Oscar (hund) lekte på min baksida med en boll. Bra så långt tills Victoria fick en tackling och flög med ryggen före rätt in i en nerklippt buske...hon fick flera stora sår på ryggen,men det otäckaste var att hon inte kunde andas. Nu gick det bra...såren kunde inte sys...pga att mycket hud var kvar på busken...och sprickor på revbenen...som inget görs åt, utan det var vila och smärtstillande som gällde. Jag var ju rädd att lungan blivit punkterad, men det var den gudskelov inte!

I torsdags var det dax för Alexandra att kliva över 25 års sträcket...så i fredags firade vi henne. Jag blir alltid lite nostalgisk när någon av barnen fyller år...dagen innan dom fyller går jag igenom vad som hände för X antal år sen...så har det alltid varit och kommer antagligen så förbli!

Annars så fortlöper mina rensningar...och jag kan väl börja se en ljusning i det hela...vilket år som helst!!!

Jag har dessutom köpt två presenter åt mig själv...dels en stor handgjord gammal gungstol...som ska målas vit och så ska jag försöka sy en dyna till den...och dels en tvåvånings bänkdiskmaskin...(LYCKA)...ska bara hitta någon som kan installera den åt mig...*flirt, flirt*

Igår satt jag bänkad framför TV´n...Michaela, Jonas och Casper var med i Hundcoachen på TV4+...jag var ruggigt stolt efter programmet...vilka nuturbegåvningar de var allihop!!! Starkt jobbat...och Casper han är ju bara det sötaste som finns...alltid lika glad och älskvärd!!!

Annars så mår jag gott nu och alla mina nära och kära verkar göra detsamma...det är också STOR STOR LYCKA!!!

Ha det gott...alla mina vänner!

Kort på Alex och Jimmy kommer inom kort!!!

Kommentarer

  1. Hoppas att hon tillfrisknar fort.
    Vi såg Michaela, Jonas och Casper på tv.
    Så söt hund..matte å husse var gulliga de också..

    Hälsa till alla och kram från...
    Annika med L. o M.

    SvaraRadera
  2. Rättelse av bloggen. Victoria blev INTE tacklad av hunden Oscar utan HON skulle själv tackla Oscar men han hann undan och hon tacklade stubben istället.Victoria var grisen i mitten som skulle försöka ta bollen som jag, Petronella, och Wincent kastade till varandra. Nu kanske ni undrar vart Oscar kommer in i bilden och det ska jag tala om för er. Han var nämligen där hela tiden och hund som han är så ville ju han också självklart ha bollen. Så eftersom jag missriktade bollen till Wincent så blev det en duell mellan Victoria och Oscar..Och jag kan då tala om, som ni kanske har förstått av tidigare skrift, att Oscar gick segrande ur den duellen=) Synd om Victoria dock, men för att se det positiva i det hela så fick hon, enligt henne själv, en hunk till sjuksköterska(Läs sjukskötARE)

    Så nu vet ni alla hur det verkligen gick till=)

    Tack för mig...HEJ!!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg