GLAD PÅSK...


Önskar jag er alla..
 
Normalt så brukar jag bjuda på påskstuvning på
PÅSKAFTON...
I år blev det i dag istället... 
 
Jag vet inte varifrån den tradionen kommer och jag har aldrig hört någon annan,
 äta denna stuvning just på påsken...
 
Jag kokar ägg, steker tärnad lök, bacon, korv och kassler.
Sen gör jag en stuvning, och blandar ner allt det stekta och även äggen
(nu skalade)
Till detta äts kokt potatis.
Det här har jag ätit i alla år jag kan minnas,
och jag tror att det är en tradition mina barn kommer fortsätta med!
 
En annan sak vi har på jul- och påskbordet är
KAVIARGRÄDDE...
Det är rå lök nerblandat i vispad grädde och Kalles Kaviar...
Det är det godaste jag vet...
detta ska ätas på hård ljus smörgås eller formbröd...
 
Så här (söta) påskkärringar kom och besökte mig idag...
 
 
Och med detta foto som rör alla till tårar (för att det är så vackert)
skriver jag GOD NATT & DRÖM SÖTA DRÖMMAR!!!
Det ska iaf den här trötta mamman/svärmodern/mormorn göra...
 
Puss & kramen...Lee

Kommentarer

Populära inlägg