Vintervandring, höststädning & lite sytt

Puh...vilken varierande helg det här blev...och den är inte slut än...

I fredagskväll mötte jag upp ett gäng kolonister och vi delade upp oss två och tre...Jag gick med en kille som umgås i samma gäng som mig. Vi knallade först en runda sen tog vi en fikapaus hos en annan kille...kul att ses fast det bara har gått nån månad sen sist...Knallade en runda TILL...VI SÅG INGET BUS ALLS!!!

I går var jag ute och försökte ragga ihop lite stigråd på en av våra stigar...bjöd på kaffe/läsk och jättekanelbullar...efter det så åkte W och jag till Skärholmen för att hämta ett spel som släpptes i torsdags...jag passade på att slinka in på Panduro...en av mina älsklingsaffärer...
och detta kom jag hem med... 


Ett julgriskit, ask till undertråd, vitt zickzackband, rosa liten bollfrans, skråbandsapparat(?)
och en supersöt plåtask...som jag inte kunde gå förbi...den tog ett skutt rätt ner i kundkorgen!!!
Kvällen gick i lugnets tecken...jag var supertrött på ett positivt sätt...

Blev jätteglad imorse när jag vaknade och klockan bara var ½8...fast den stod på ½9!!!
Idag har jag sytt klart min påsförvaring (Päivis mönster) (förutom ansiktet)...
så här blev den...

Det var Päivi som föreslog färgerna...jag bara rös...
men tänkte att det är väl bäst att göra som fröken säger!!!
Och det är jag jätteglad för...blev toknöjd med färgvalet...
Första gången jag sydde med langettsöm...lite trixit men oherhört roligt!!!
Det kommer garanterat sys fler efter detta mönster...men inte idag!!!

Önskar dig en härlig söndagskväll...

Kramen...Lee






Kommentarer

Populära inlägg